De praktijk is gecertificeerd volgens de normen van de NHG en apotheekhoudende huisartspraktijk. Hiermee wordt een gerechtvaardigd vertrouwen uitgesproken over de kwaliteit van de zorgverlening. Jaarlijks wordt gecontroleerd of de praktijk voldoet aan de landelijk geldende normen en of verbeteringen zijn uitgevoerd zodat de kwaliteit gewaarborgd is.
RESULTATEN PATIËNTEN-ENQUÊTE
In het kader van de kwaliteit van onze zorgverlening wordt éénmaal per 3 jaar een patiënttevredenheidsonderzoek gehouden voor zowel de Huisartspraktijk als de Apotheek. Hiervoor is in 2022 gekozen om dit middels een panelgesprek uit te voeren. In een direct gesprek met een aantal patiënten zijn, onder leiding van een onafhankelijk gespreksleider en de Hagromanager, diverse onderwerpen over de organisatie en werkwijze van de praktijk aan bod gekomen.
De deelnemers waren over het algemeen tevreden over de praktijk maar gaven ook zeker een aantal verbeterpunten aan. Met name ten aanzien van de wachtruimte, de telefonische bereikbaarheid en het gebruik van digitale middelen zijn punten aangegeven. De praktijk heeft naar aanleiding hiervan de volgende actiepunten geformuleerd:
– de huisartsen zullen bij telefoontjes vaker gebruik maken van het inspreken van de voicemail om onrust te voorkomen
– in de wachtkamer zal muziek worden voorzien (er zal ook worden gekeken naar eventueel een wachtkamerscherm)
– de on-line afsprakenmodule zal weer worden geactiveerd
– de praktijk gaat gebruik maken van de mogelijkheid tot beeldbellen
Mocht u aanvullende opmerkingen of verbetersuggesties hebben dan horen wij dat graag!
U kunt hiervoor gebruik maken van het formulier ‘Wat ik nog zeggen wil’ of het contactformulier op de website.